Trwają prace nad współfinansowaną przez Polski Instytut Sztuki Filmowej koprodukcją „Dust” w reżyserii Anke Blondé, której polskimi producentkami są Joanna Szymańska oraz Krystyna Kantor z firmy Shipsboy. Projekt jako jedyny film z polskim wkładem, zdobył dofinansowanie w ostatniej sesji Eurimages. Został też wyselekcjonowany do uczestnictwa w Venice Gap Financing Market podczas La Biennale di Venezia.
„Dust” to belgijsko-grecko-polsko-brytyjska koprodukcja opowiadająca o historii dwóch przedsiębiorców, którzy nagle tracą wszystko, będąc u szczytu swojej kariery. Reżyserką filmu jest Anke Blondé, a autorem scenariusza Angelo Tijssens („Blisko”, „Dziewczyna”, reż. Lukas Dhont). Za produkcję odpowiadają A Private View, Heretic, Betes Sauvages oraz z polskiej strony firma Shipsboy.
Kierując się rekomendacjami niezależnych ekspertów spotykających się online, Komitet Wykonawczy Funduszu Eurimages podjął decyzję o wsparciu koprodukcji 31 filmów fabularnych, w tym 6 filmów dokumentalnych i 3 animacji, na łączną kwotę 8 760 000 euro. Stanowi to 49,54% całkowitego przyznanego dofinansowania. Spośród 31 projektów koprodukcyjnych wspieranych podczas sesji, 13 ma być reżyserowane lub współreżyserowane przez kobiety.
Projekt „Dust” jest jedyną koprodukcją z polskim wkładem, która znalazła się wśród dofinansowanych projektów w ostatniej sesji Eurimages.
Venice Gap-Financing Market jest platformą mającą na celu wspieranie producentów w zdobywaniu źródeł finansowania poprzez indywidualne spotkania z potencjalnymi koproducentami, agentami sprzedaży, dystrybutorami i przedstawicielami funduszy.
Podczas 3-dniowych targów koprodukcyjnych zaprezentowanych zostanie ponad 60 międzynarodowych projektów, wybranych spośród 320 wniosków projektowych.
Pełna lista projektów biorących udział w Venice Gap-Financing Market dostępna jest pod linkiem: https://veniceproductionbridge.org/venice-gap-financing-market
źródło: Polski Instytut Sztuki Filmowej
Kommentare